luni, 8 decembrie 2014

Recenzie: "Delirium" de Lauren Oliver

Scurt rezumat:

În lumea creată în romanul distopic "Delirium" scris de Lauren Oliver, simplul sentiment de iubire, este considerat cea mai groaznică si mai cumplită boală din lume. La vârsta de 18 ani, fiecare persoana, este operata si tratată in potriva dragostei.
Lena Ella Halloway ştie cat de periculoasa este dragostea si din acest motiv este nerabdătoare să implineasca vârstă de 18 ani, pentu a-si face operaţia, ea spera din tot sufletul să scape de riscul de a se îndrăgostii. Concepţile eroinei se schimbă la doar câteva luni inainte de mult-aşteptată intervenţie chirurgicală, în momentul în care ea îl întâlneşte pe Alex un tânâr refugiat în salbaticie.

Opinie Personala:

Nu am putut să nu admir ideea cărţii, precum şi felul în care a fost dezvoltată. Am auzit de ea, cu un an înainte să-şi facă apariţia la noi. Ideea acestui roman are o originalitate remarcabilă şi-o compllexitate desăvâşită în detalii, dar uneori prea multe amanunte pot strica o carte bună si pot obosii cititorul, făcându-l ori să termine cartea cu lentitate, ori (Doamne fereşte!) să renunţe la ea de tot. Eu nu am renunţat la ea, dar am terminat-o in două săptamâni, ca o dovada a faptulului că m-a epuizat. De a lungul lecturii am trecut prin diverse emoţii de natură total diferită. Am trecut de la sentimente de admiratie fata de autoare datorită universului creat. la sentimente de iritate, fata de protagosnista, care mi s-a parut un pic prea slabă şi prea naivă pentru a fii un personaj tipic distopic. Se lasa prea uşor condusă de tot ce era în jurul ei, şi asculta prea mult tot ce i se spunea. Pe parcursul lecturii am tot aşteptat să evolueze şi să se transforme într-o rebelă (gen Katniss Everdeen din JF) care se opune lumii in care traieste. Cu Lena nu s-a întâmplat asta decât pe la sfârşitul cărţii, când Lena află un secret de familie. Alex este un personaj hotărât sigur pe el, luptator. Este absolut convins că tot regimul din acea lume este incorect. Mi-a placut mult de el, atât ca iubit cât şi ca personaj. Hana - prietena cea mai bună a Lenei este personajul care m-a încântat cel mai tare, fiindcă are acele aspecte care trebuie să domine in mod normal orice personaj distopic. De la acest roman, eu ca citittor speram la mai multă acţiune, dar am avut doar de vreo două-trei scene de acest. Daca cautati, totusi o carte distopica bazată pe o idee originală şi bine argumentată "Delirium" este alegerea perfectă, dar dacă totuşi speraţi la o carte plină de acţiune, pe care să nu o puteţi lasa din mână, ei, bine vă spun cu părere de rău că "Delirium" nu este o astfel de carte.

* * *
Am terminat cartea  în primavară

P.S Aceeasi recenzie o găsîti şi pe site-ul :.serialreaders.com