joi, 2 iunie 2022

Recenzie: Aceste Patimi Zbuciumate (Aceste Patimi Zbuciumate #1) de Chloe Cong


 


Date tehnice:

AUTOR(I):
CHLOE GONG
TIP COPERTĂ: SOFTCOVER
ISBN: 9786060880257
FORMAT: 13 X 20 CM
EDITURA: CORINTEENS
AN APARIȚIE: 2021
NUMĂR PAGINI: 512
TRADUCERE: LOREDANA VOICILĂ
Gen (uri): Ficțiune istorică, fantezie, respectiv fantezie istorică, cu elemente horror, murder mystery și câțiva stropi de science fiction. 
Serie: Da, dilogie mai exact cu același nume, aceasta fiind urmată de-o serie spin-off care va apărea la noi în anul 2023.
Volumul: 1/2.
Cartea poate fi achiziționată de aici.  O găsiți de asemenea în toate librăriile online din România. 

Descriere 

Bestseller New York Times

Ne aflăm în anul 1926, iar orașul Shanghai e cuprins de neliniște și dezmăț.

O vendetă între două bande acoperă străzile de sânge, lăsând metropola pradă haosului. La originea acestor probleme se află Juliette Cai, o tânără în vârstă de 18 ani, socotită, până de curând, doar o fată neajutorată, care acum s-a întors să-și preia rolul de mândră moștenitoare a Bandei Stacojii, o rețea de răufăcători care se consideră cu mult deasupra legii. Singurii adversari demni de luat în seamă ai Stacojiilor sunt cei din gruparea Florile Albe, conduși de Roma Montagov, prima iubire a lui Juliette… și cel care a și trădat-o.

Însă când gangsteri din ambele tabere încep să dea semne de panică și ajung să-și sfâșie cu cruzime propriile beregate, lumea începe să vorbească. Despre o boală molipsitoare, despre nebunie. Despre un monstru care pândește din întuneric. Și, pe măsură ce numărul de morți crește, Juliette și Roma trebuie să-și lase armele – și motivele de ranchiună – deoparte și să lucreze cot la cot, deoarece, dacă nu vor opri acest măcel, atunci nu vor mai avea pe cine să conducă.

Chloe Gong își invită cititorii într-o călătorie captivantă, plină de violență, pasiune și destine născute sub o stea potrivnică.

„Cu siguranță Bardul ar fi mândru!” The New York Times Book Review

„O reinterpretare delicios de întunecată a tragediei Romeo și Julieta. O poveste efervescentă, modernă și extrem de antrenantă. Scrierea lui Gong debordează de energie. Am fost captivată de Shanghaiul ei cel sângeros de la prima pagină și nici că mi-am mai dorit să-l părăsesc!” Natasha Ngan, autoarea romanului Girls of Paper and Fire

 „Aceste patimi zbuciumate merge până în inima Chinei de la început de secol XX cu proza ei ascuțită ca un bistu­riu și cu aprigii ei protagoniști. Juliette Cai și Roma Montagov strălucesc mai puternic decât splendoarea și faima vechiu­lui Shanghai, fiind amândoi la înălțime atunci când se cioc­nesc în această poveste plină de acțiune care se desfășoară pe fondul vendetelor sân­geroase, al războaielor între bande și al tumultului politic.” Amelie Wen Zhao, autoarea romanului Prințesa roșie

„Amețitor, iscusit și violent, romanul Aceste patimi zbuciumate abordează fiecare subiect cu precizie, adău­gând romantism, dar și intrigi politice, și alcătuind astfel un învolburat Shanghai al anilor 1920, în care monștrii adevă­rați se îmbină cu monstruozi­tățile imperialismului.” Tessa Gratton, autoarea seriei Innis Lear

„Plin de strălucire, suspans și scene sângeroase, Aceste patimi zbuciumate îi poartă pe cititori în lumea plină de pericole a Shanghaiului din 1926. […] O lectură superbă și de-a dreptul imposibil de lăsat din mână.” June Hur, autoarea romanului The Silence of the Bones  



Părerea mea

Pe 30 Mai, după cinci luni de parcurs cartea, am postat pe Goodreads un soi de recenzie (deși nu terminasem de citit romanul) acolo în principal am spus că fiind un fantasy istoric nu mă prinde și că îmi e greu să intru în lumea creată de autoare nefiind atrasă de genul literar în care se încadrează etc. și am adăugat în bookshelf-ul Did Not Finish de pe contul meu.

E bine acum... 

Am terminat-o, ceea ce nu îmi vine să cred! 

Gânduri la final de lectură

Mi-a luat cinci lunisă o termin. Da, CINCI LUNI! În cea mai mare parte m-a plictisit până la lacrimi, fiind ficțiune istorică, dar ultimele opt capitole au salvat cartea pentru mine !

Atâtea răsturnări de situație și în sfârșit am avut parte de acea iubire pătimașă demnă de Romeo și Julieta în ultimele o sută de pagini, deși sinceră să fiu pentru mine nu a fost destul. 


Mi-au plăcut atât personajele, realiste și demne de admirație, cât și iubirea sinceră și pură dintre ei, ba chiar mai mult consider că se completează perfect reciproc. Sunt memorabile. 

Cartea mi-ar fi plăcut mai mult dacă ar fi avut mai puține pagini, dacă unele capitole ar fi avut loc exclusiv în urmă cu cinci ani când Juliette și Roma s-au îndrăgostit. Îmi doream foarte mult să-i văd cunoscându-se, îndrăgostindu-se, să le văd începuturile petrecându-se într-un anumit prezent, nu doar povestindu--se despre ele la timpul trecut. (Sper ca autoarea să scrie cândva o nuvelă prequel)

 
Fiind un roman clasificat în genurile Fantasy și cel istoric mi-ar fi plăcut să găsesc mai multe elemente fantasy în el, nu doar acel monstru, autoarea ar fi putut să se inspire mau mult din mitologia chineză, ea fiind chinezoaică, mi-ar fi plăcut să văd personajele zburând pe dragoni de exemplu. 

În rest rămâne valabil tot ce am spus pe 30 Mai pe contul meu de Goodreads. 

În concluzie

Aceste Patimi Zbuciumate este o carte bună, dar este destul de lentă - din punctul meu de vedere - și trebuie să ai răbdare cu ea, cu atât mai mult dacă ești ca mine și digeri mai greu ficțiunea istorică, dar în final cred că merită. Se vede că este o carte bine documentată.

Mi-a amintit de Bird Box mult și de Acest Cântec Neîmblânzit oarecum, dar mi-a plăcut mai mult decât amândouă. 

Îmi vine să-i dau patru stele din cinci acum, dar când îmi aduc aminte că am început-o în ianuarie și am terminat-o acum in Iunie, mă gândesc că cea de a patra steluță e ca o minciună pentru mine însămi și da cred că voi ieși din nou din zona mea de comfort și voi citi și volumul doi.

My rating: 🌟🌟🌟/🌟🌟🌟 🌟🌟

Volumul 2

Acum la Corint Teens! 

25% DISCOUNT

LIVRARE DIN 3 IUNIE


COPERTĂ:
SOFTCOVER
ISBN:9786060880769
FORMAT:13 X 20 CM
EDITURA:CORINTEENS
AN APARIȚIE:2022
NUMĂR PAGINI:576
TRADUCERE:LOREDANA VOICILĂ


Descriere 

Bestseller New York Times

Ne aflăm în anul 1927, iar în Shanghai e pe cale să izbucnească revoluția.

După ce și-a sacrificat relația cu Roma pentru a-l proteja de conflictul din moși strămoși, Juliette s-a transformat într-o fată cu o misiune clară în minte. O singură mișcare greșită, iar vărul ei va interveni ca să-i uzurpe locul de moștenitoare a Bandei Stacojii. Singura cale de a-l salva de mânia Stacojiilor pe băiatul pe care-l iubește este ca acesta să-i dorească moartea după ce i-a ucis cu sânge rece prietenul cel mai bun. Însă dacă Juliette s-ar face într-adevăr vinovată de crima pe care Roma crede că a comis-o ea, atunci respingerea lui poate că ar durea mai puțin.

Roma încă mai încearcă să-și revină după moartea lui Marshall, în timp ce vărul său Benedict abia vorbește cu el. Tânărul știe că poartă vina de-a fi lăsat-o pe nemiloasa Juliette în viață și este hotărât să îndrepte lucrurile – chiar dacă asta ar însemna să o ucidă pe fata pe care o iubește și o urăște cu aceeași intensitate.

Apoi un pericol monstruos își face apariția în oraș și, în pofida secretelor care îi țin departe unul de altul, Juliette trebuie să câștige cooperarea lui Roma dacă vor să distrugă odată pentru totdeauna această amenințare. Shanghaiul dă deja în clocot: naționaliștii organizează proteste, zvonurile despre un război civil se aud la tot pasul, iar domnia gangsterilor pare să fi ajuns la final. Roma și Juliette trebuie să-și uite diferendele pentru a lupta cu monștrii și cu politica, însă tot nu sunt pregătiți pentru a înfrunta cea mai mare amenințare dintre toate: să-și ocrotească inimile una de alta.

 „Tineri îndrăgostiți sub o stea potrivnică își croiesc propriul drum într-o încheiere explozivă care se ridică la înălțimea titlului.” Kirkus

„Acțiunea, suspansul și intriga împart paginile cu schimbările și frământările colosale din politica și societatea Shanghaiului acelor vremuri, precum și cu tumultul din interiorul celor două bande criminale rivale. Tinerii vor rezona cu frustrările acumulate de Roma și de Juliette și cu nesfârșitul șir de violențe, dar și cu faptul că personajele nu au niciun cuvânt de spus în privința deciziilor care le influențează viețile.” Common Sense Media

Destinele noastre zbuciumate nu reprezintă doar o explozivă și în mod categoric mulțumitoare încheiere pentru o serie fenomenală, ci poate fi considerată și o poveste superbă de sine stătătoare. Vă spun sincer: seria ACESTE PATIMI ZBUCIUMATE va deveni una dintre cele mai apreciate povești pentru tineri, o serie nepieritoare care va defini și va modela literatura YA modernă în anii ce vor urma. Pentru toți cei care abia așteaptă să descopere cartea, să știți că vă așteaptă o călătorie plină de emoții de neuitat. Simt și nerăbdare, dar și teamă pentru voi.” The Quiet Pond. V

Volumul 2 poate fi achiziționat de aici



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu